Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Lihtsad nipid, kuidas hoiduda pühade ajal kaalunumbri tõusust

Mida süüa jõulude ajal? FOTO: Shutterstock

Liigse söömise vältimine on parim viis, kuidas hoida end aasta lõpus reipana ja ennetada seedeprobleeme. Toitumisterapeut Elis Nikolai annab mõned nipid, mis aitavad joont hoida.

  • Ära istu jõululauda näljasena, söö jõuluperioodil regulaarselt ning proovi päeva jooksul ka tervislikke vahepalasid teha.
  • Kui võimalik, kasuta laua katmisel väiksemaid taldrikuid. Nii ei mahu taldrikule korraga liialt palju toitu. On tõestatud, et kui ees on suur ports, kiputakse see isegi vaatamata täiskõhutundele ära sööma.
  • Oska öelda ei. Kui tunned, et kõht on täis, siis kindlasti ei pea alluma kellegi teise palvele/survele veel toitu juurde võtta. Tunneta oma piire ja jää nendele kindlaks.
  • Söö aeglaselt. Hea nipp on enne pea iga ampsu korraks nuga ja kahvel tagasi lauale panna. Samuti tasub toitu piisavalt kaua mäluda. Toidu seedimine algab tegelikult juba suus ning piisav mälumine aitab kaasa süljeeritusele ning seega paremale seedimisele.
  • Jälgi ka jõululauas taldrikureeglit. Pool taldrikust võiks olla täidetud juur- ja köögiviljadega (pool sellest hapukapsas), ¼ tärkliserikast toitu nagu näiteks kartulit ja ülejäänud ¼ liha või vorstid.
  • Ülesöömise vältimisele aitab kaasa ka oma mõtteviisi muutmine – jõuluõhtu ei ole viimne söömaaeg ja selle ilusa õhtu eesmärk ei ole end toiduga täis kuhjata, vaid veeta aega oma kallite inimestega.
  • Kui leiad end nö söögihoos ja lihtsalt ei suuda lõpetada, aitab sageli endalt küsimine «Kas ma suudan söömise 20 minutiks lõpetada»? Kindlasti suudad ja selle aja jooksul jõuab ka ajju signaal, et meie kõht on tegelikult täis.
Tagasi üles
Back