ÜLLATAV AVASTUS Need kaheksa toiduainet aitavad stressi korral

Getter Adeele Tamm
Copy
Foto: Shutterstock

Pidev stressis olek võib inimesel suurendada südamehaiguste ja depressiooni riski, vahendab Healthline. Õnneks on loodus nii võimas, et saame sealt stressi leevendamiseks vajamineva kätte. 

1. Matcha

Kuna roheline tee sisaldab L-teaniini, siis on selle toimet stressi leevendamisel erinevates uuringutes tõestatud nii loomsetes kui inimkatsetes. 

2. Lehtpeet

Juba 175 grammi küpsetatud lehtpeeti sisaldab 36 protsenti soovituslikust päevasest magneesiumi kogusest. Magneesium mängib olulist rolli keha võitlemisel stressiga.

3. Maguskartul

Maguskartul sisaldab C-vitamiini ja kaaliumi, mis mõjutavad keha vastupanivõimet stressile. 

4. Munad

Munad on heaks vitamiini-, mineraali-, aminohapete- ja antioksüdandi allikaks. Nendest saab koliini, mis mängib uuringute järgi suurt rolli ajutöös ja võib aidata kaitsta liigse stressi eest. 

5. Rasvane kala

Rasvane kala, nagu makrell, heeringas, lõhe ja sardiinid, on rikkalikud oomega-3-rasvhapete ja D-vitamiini allikad. Tänu neile toitainetele on võimalik vähendada stressi ja parandada meeleolu. 

6. Petersell

Petersell on täis antioksüdante. Need on ühendid, mis neutraliseerivad ebastabiilseid molekule ja kaitsevad stressi eest.

7. Küüslauk

Paljud uuringud on näidanud, et küüslauk aitab lisaks stressi vähendamisele leevendada ärevust ja depressiooni.  

8. Brokoli

Brokoli on C-vitamiini ja magneesiumi allikaks, mis aitavad võidelda depressiooni ja stressiga. 

Tagasi üles