LOOBU JUBA TÄNA Kümme meetodit, kuidas suitsetamine koheselt maha jätta

Getter Adeele Tamm
Copy
Illustreeriv pilt
Illustreeriv pilt Foto: Shutterstock

Ilmselt on suitsetajate jaoks väga raske panna vastu tubakasoovile ja sellest loobumine on raske ning tekitab nii mõnelegi ärevust. Oluline on aga meeles hoida, et need tunded on ajutised ja kui nendest üle olla, siis on võimalik sõltuvusest vabaneda. 

Tänu õigetele meetmetele on võimalik suitsetamine täielikult maha jätta ning uue eluga algust teha. Toome selleks välja üheksa tõhusat meetodit, kirjutab Medcinenet

1. Proovi nikotiinisõltuvusest vabanemiseks välja töötatud nikotiiniplaastreid või muid abivahendeid. Need peaksid kõik olema käsimüügist saadavad. 

2. Peaksid vältima olukordi, kus suitsetad stressi tõttu ja seltskonna mõttes näiteks pidudel. Selle asemel proovige teha miskit muud, mis stressi alandab. Selleks sobib imehästi mediteerimine. Pidudel proovige kuidagi muudmoodi sotsialiseeruda, ei pea selleks suitsetama. 

3. Tarbige rohkem vitamiine ning proovige olla positiivsemad. Siis tekib teil harvem soov saada mõnutunne just suitsust. 

4. Proovige suits asendada millegi muuga: näts, pähklid, seemned või muu krõpsuv  tervislik vahepala. Kui suitsetamise mõtted siiski pähe tulevad, siis proovige selle asemel teha midagi muud- näiteks pesta nõusid, koristada tuba, mängida lemmiklooma või lastega või hoopiski rääkida sõprade ja perega. 

5. Suurendage füüsilist aktiivsust ning proovige mõnd uut hobi. Ükskõik mis sorti treening aitab vähendada tubakasoovi ning selle intentsiivsust võimalikul esile kerkimisel. Samuti aitab mõtteid eemale viia käsitöö, kunsti, kirjutamise või muu loomingulise tegevuse harrastamine.

6. Proovige oma stressi maandada. See on hädavajalik neile, kes stressiolukorras otsivad abi tubakalt. Seda aitab maandada näiteks mediteerimine, jooga, massaž või rahustava muusika kuulamine. 

7. Muudke oma dieeti. Jooge rohkem vett ja rohelist teed. Kindlasti vähendage musta tee ja kohvi joomist. Rohke värske puu- ja köögivilja söömine aitab parandada seedimist ja üldist tervist ning võidelda tubakahimu vastu.

8. Veedke rohkem aega koos lähedastega: pere ja sõradega suhtlemine aitab mõtteid suitsetamisest eemale saada ja just nendelt saate sellel teekonnal kõige suuremat toetust. Samuti on soovituslik osaleda erinevates tugigruppudes, kus tegeletakse just sellest sõltuvusest vabanemisega. 

9. Tuletage endale meelde tubakast loobumise eeliseid: kasulik on endale pidevalt meelde tuletada sellest loobumise häid külgi, kas kirjutades need üles või öeldes välja. Nendeks võivad olla näiteks parem tervis või raha säästmine.

Tagasi üles