«Rühivigasid on lastel oluliselt vähem, kui lapsevanemad on «diagnoosinud»,» leidis füsioterapeut Kuresoo. Mõõdukad asümmeetriad rühis on tema sõnul normaalne ja ehk isegi vajalik nähtus: «Oleme kõik ju parema- või vasakukäelised ja parema- või vasakujalgsed. Nagu jaapani wabi-sabi filosoofia märgib: ebatäiuslikkuses peitub ilu.»
Ta lisas, et võrreldes täiskasvanutega kurdavad lapsed selja- ja kaelavalusid palju vähem. «Koolieelikutel esinevad need vaevused harva, küll aga tõuseb nende sagedus vanuse kasvades – lõpuklasside õpilastel esineb neid tööealistega võrreldaval määral. Viimase puhul tuleb mõjuritena arvestada ka näiteks suurenenud igapäevaeluliste stressorite, samuti unetundide vähesuse osakaalu,» ütles ta.
Füsioterapeut selgitas, et esimesed märgid lapse seljavaevustest on enamasti selja väsimine ja/või valutamine. Siin on valdavalt tegu mittespetsiifilise valuga, mis tähendab, et ühtegi konkreetset pahaloomulist põhjust (nt lülivaheketta väljasopistus) ei esine, vaid vaevuste esinemisel mängivad rolli nii bioloogilised, psühholoogilised kui sotsiaalsed faktorid.
Ideaalset kotti või istumisasendit tegelikult ei eksisteeri
Füsioterapeut tõdes, et õpilase asend kirjutuslaua taga ei ole nii oluline, kui varem on arvatud. Konkreetset õiget ega valet istumisasendit ei ole, sest tundide viisi ainult «ideaalses» asendis istumine võib samamoodi kahjulik olla. Seda sellepärast, et ükski staatiline asend pole pikalt hoituna inimesele hea. «Nii-öelda «vanakooli» ergonoomika ei toimi, vaid võimalikult tihti tuleb asendeid vahetada. Natuke lösutada, seejärel sirgelt istuda, misjärel teistpidi lösutada jne,» kirjeldas Kuresoo.