Isegi põhikooli lõpuklasside tüdrukud, kes muidu on pigem skeptilised mänguliselt füüsiliste tegevuste osas, tõid välja, et nad on positiivselt meelestatud aktiivõppe, grupitööde ja klassiruumist väljaspool toimuva õppe suhtes. Õpilaste öeldu põhjal võib õpetajad jagada kahte leeri: ühed, kes on meelde jäänud kehalist aktiivsust toetavate õppemeetoditega ning teised, kes füüsilisi tegevusi enda tundides ei rakenda.
Klassiruum liikumissõbralikuks
Peamiselt kerkivad uurimuses esile viis erisugust võimalust/põhjust füüsiliseks aktiivsuseks akadeemilistes tundides: liikumise kaudu omandatakse teatavat teemat, juhuslik liikumine õppeprotsessi käigus, füüsiline aktiivsus on õpilaste enda algatatud, liikumist toetavad mängud ja liikumispausid, distsiplineerimiseks või hindamiseks kasutatud liikumine.
Muuhulgas selgus grupivestluste käigus, et ruumi paigutusel on määrav roll õpilaste kehalisse aktiivsusesse. Üks lastest tõi lahendusena välja võimaluse, kus näiteks kapid vahenditega on paigutatud lauast kaugemale. Nõnda peab õpilane asjade kasutamiseks end rohkem liigutama. Niisamuti pakkusid osa õpilastest liikumise suurendamiseks välja võimaluse kasutada rohkem tahvlit mõne ülesande lahendamiseks. Ometi peab ka seesugune liikumine olema kujundatud viisil, et õpilane tunneks end väljaspool koolipinki turvalise ja hoituna.
«Õpilased sooviksid klassiruumis saada üha rohkem vabadust,» märgib uuring kokkuvõttes. Näiteks klassiruumi reeglid ja kord võiksid õpilastel väsimuse või tähelepanu hajumise korral lubada end sirutada ja ruumis ringi liikuda, et küsida midagi kaasõpilaselt või õpetajalt. Üldjuhul ei nõua seesugused ümberkorraldused eraldi panust kehalise aktiivsuse pausideks või organiseeritud tegevusteks.
Samas kasutavad õpetajad tihtipeale kehalist aktiivsust hindamismeetodina, süstides seekaudu õpilastesse motivatsiooni ja tahet rohkem pingutada. Mitmed vastanutest tõid näiteid ka sellest, kuidas tunni alguses antakse peast arvutamise ülesandeid ning õigesti vastanud saavad istuda. Ühtpidi võib seesugune lähenemine õpilasi motiveerida rohkem pingutama, ent teistpidi võib tekitada ka negatiivseid tagajärgi — näiteks õpilane ei tunneta klassiruumi turvalise ja toetavana, mispärast kardetakse püsti tõusta või laua tagant lahkuda.
Klassiruumi sisest liikumist toetavatel meetoditel on kindlad nõuded ja tagajärjed. Seejuures on õpetajatel oluline olla kursis erinevate meetoditega ja olla nende kasutamisel paindlik, nendivad teadlased uuringus.