R, 1.07.2022

AVASTUS ⟩ Millal on parim aeg treenimiseks? Naistel ja meestel on see aeg erinev

PM Tervis
Millal on parim aeg treenimiseks? Naistel ja meestel on see aeg erinev
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Naiste ja meeste kehale mõjub treeninguks valitud kellaaeg erinevalt ning annab erinevaid tulemusi.
Naiste ja meeste kehale mõjub treeninguks valitud kellaaeg erinevalt ning annab erinevaid tulemusi. Foto: Shutterstock

Uus uuring viitab sellele, et erinevatel kellaaegadel treenimine võib anda erinevaid tulemusi. Veel enam, meestel ja naistel annab erinevatel aegadel treenimine erinevaid tulemusi. 

New Yorgi Skidmore'i kolledži tervise- ja inimfüsioloogiateaduste osakonna professor Paul J. Arciero rääkis BBC-le, et parim aeg treenimiseks on siis, kui inimesed selleks aega leivavad. Siiski on kindlaks tehtud, et teatud ajaperioodil saavutavad treenijad tõenäolisemalt oma eesmärgid. 

Teadlased jälgisid treeningu eeliseid rühmas, kuhu kuulus 30 naist ja 26 meest. Osalejad pidi tegema trenni kella kuuest hommikul kuni kella kaheksani hommikul või õhtul kella 18:30st kuni 20:30ni. 

Kõik osalejad olid terved, mittesuitsetajad ja sportliku ettevalmistusega inimesed. Samuti järgisid osaeljad toitumiskava. 

Uuringu autorid mõõtsid erinevaid tulemusi, sealhulgas lihasjõudu, vastupidavust, vererõhku, hingamist, meeleoluseisundeid ja toitumist.

NYC Weill Cornell Medicine'i füüsikalise meditsiini ja taastusravi dotsent dr Asad R. Siddiqi rõhutas, et osalejate füüsiline vorm ja toitumine ei pruugi peegeldada suurema elanikkonna harjumusi. Ta märkis, et tegemist oli keskealiste täiskasvanutega, kellel ei olnud südame-veresoonkonna haigusi.

«Esimest korda nägime, et treeningu aeg muudab oluliselt naiste ja meeste meeleolu,» rääkis dr Arciero ning lisas, et meestel paranes meeleolu paremini kui naistel. Treenimine vähendas pinget, depressiooni ja viha. Meeleolu paranemine meeste seas ei olnud seotud treeningu kellaajaga. Naiste puhul leiti, et õhtul treenimine parandas meeleolu rohkem, kui hommikul treenimine. 

Kõikide osalejate füüsiline vorm paranes pärast 12-nädalast treenimist. Naised, kes tegid hommikuti trenni kaotasid rohkem kõhurasva, samuti langes vererõhk ja suurenes alakeha lihasjõud. Neil naistel, kes treenisid õhtul, paranes meeleolu, ülakeha lihasjõud. 

Meeste füüsiline vorm paranes olenemata kellaajast. Õhtuti treenivad mehed nägid kasu südame tervisele ja ainevahetuse tervisele. Lisaks vähenes väsimus, edastab Medical News Today.  

Märksõnad
Tagasi üles