Mis on see maagiline number, kui palju samme peab haiguste ennetamiseks maha kõndima?

PM Tervis
Copy
Liikumine on kasulik.
Liikumine on kasulik. Foto: Shutterstock

Uuringud näitavad, et keskmine inimene võtab noorest täiskasvanueast kuni keskeani igal aastal juurde 0,5–1 kilogrammi, mis võib viia aja jooksul aeglaselt ebatervisliku kehakaalu ja isegi rasvumiseni.

Inimesed võivad vähendada rasvumise riski väga lihtsa tegevusega - kõndimisega, ütles uuringu autor dr Evan Brittain, kes on Nashville'i Vanderbilti ülikooli meditsiinikeskuse kardiovaskulaarmeditsiini osakonna dotsent.

Kui 8600 sammu tegemine päevas hoiab ära kehakaalu tõusu täiskasvanutel, siis ülekaalulised täiskasvanud peaksid 2022. aasta oktoobris tehtud uuringu kohaselt tegema 2400 sammu rohkem ehk 11 000 sammu päevas. 

«Tehes päevas umbes 8000-9000 sammu, seda vähemaks jäi haigusseisundite nagu hüpertensiooni ja diabeedi tekkerisk,» märkis Brittain.

«See uuring illustreerib kõndimise ja muude treeningvormide tugevat mõju meie tervisele. Kui liigute iga päev 21-43 minutit, vähendate USA haiguste tõrje ja ennetamise keskuse andmetel surmariski kõikidest võimalikest põhjustest kolmandiku võrra.»

10. oktoobril 2022 ajakirjas Nature Medicine avaldatud uuringus osalejad kandsid aktiivsuse jälgijaid vähemalt 10 tundi päeva. Samuti võimaldasid ligi 6000 osalejat juurdepääsu oma elektroonilistele tervisekaartidele nelja aasta jooksul. Uuringus osalenud inimesed olid vanuses 41–67 aastat ja nende keskmine kehamassiindeks oli 24,3.

Teadlased leidsid, et inimesed, kes kõndisid umbes 8600 sammu päevas, olid väiksema tõenäosusega rasvunud ega kannatanud uneapnoe all. Uuringus leiti ka, et ülekaalulised osalejad (kehakaaluindeksiga 25–29) vähendasid oma rasvumise riski poole võrra, kui nad suurendasid oma sammude arvu 11 000ni päevas, edastab CNN Health

Märksõnad

Tagasi üles