Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

4-5 tundi maganud juhi risk sattuda liiklusõnnetusse on sama suur kui keskmises joobes juhil

Copy
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Shutterstock

Kirjanduse andmeil on pea 20 protsendil juhtudest liiklusõnnetuse põhjuseks juhi väsimus, eelkõige vähene magamine enne rooli istumist.

Austraalia Kesk-Queenslandi ülikooli teadlaste tehtud metaanalüüsil selgitati liiklusvahendi juhi viimase 24 tunni jooksul magatud une pikkuse ja liiklusõnnetuse tekke seost.

Analüüsiti 61 rahvusvahelistes andmebaasides avaldatud uuringu materjale. Selgus, et juhtidel, kes viimasel ööpäeval enne rooli istumist olid maganud 6–7 tundi, oli võrreldes juhtidega, kes olid maganud kaheksa tundi, liiklusõnnetusse sattumise risk 30 protsenti suurem. Juhtidel, kes olid enne sõitma asumist maganud 4–5 tundi, oli liiklusõnnetusse sattumise risk poole võrra suurem – sama suur risk kui liiklusvahendi juhtimisel keskmises alkohoolses joobes.

Viimastel aastatel on liiklusvahendi joobes juhtimise sagedus vähenenud tänu segitustööle ja karistusmeetmete rakendamisele. Keerukam on mõjutada harjumist vähe maganuna sõitma asuda. Esitatud metaanalüüs tõendab, et 4–5 tundi maganud juhil on liiklusõnnetusse sattumise risk suur, kirjutab Eesti Arst.

Tagasi üles