Maailma tervishoiuorganisatsiooni järgi peaks laps liikuma päevas mõõduka aktiivsusega vähemalt 60 minutit. Eesti lastest täidab uuringute andmeil soovitusliku liikumisnormi üksnes iga viies, iga kolmas esimese klassi laps on ülekaaluline ja iga neljas kutsealune ei saa astuda ajateenistusse, sest tervis ei luba.
Tartu Ülikooli füsiaatria ja taastusravi assistent doktor Maie Tali tuletas meelde, et lapse arenguks on liikumine äärmiselt tähtis. Terviseprobleemidega lapsed jõuavad tema juurde mõne eriarsti kaudu, näiteks südame- või kopsuarsti juurest. «Lapsel kahtlustatakse haigust, aga tegelikult selgub, et tema seisund on põhjustatud vähesest liikumisest. Päevas paraku on tunde liiga vähe ja oleks hea, kui liikumisaktiivsus oleks võimalikult palju koolipäeva sisse integreeritud.»
Ka Tartu Ülikooli liikumisharrastuse teadur ja lapsevanem Katrin Mägi rääkis, kuidas iga täiskohaga töötav lapsevanem teab, et tegelikult on lapsega koos olemise aeg ühes päevas üsna vähene, vahel isegi ainult mõni tund. Selle aja sisse mahutada kogu päevane vajalik liikumine on ebarealistlik. Seega ongi tähtis, et esmäjärgus kool, kus lapsed veedavad suure osa päevast, looks lastele liikumisvõimalused.
Kooli liikumisõpetaja on lapsele lähim liikumisspetsialist, kelle olulisim ülesanne on äratada ja hoida lastes liikumisrõõmu ning õpetada mitmekülgseid liikumisoskusi. «Õpilased on üheksa kuud aastast esmaspäevast reedeni koolis. See on koht, kus mõjutusi on kõige kergem sisse viia. Kooli kehalise kasvatuse õpetajad on oma ala spetsialistid, lapsele lähimad liikumiseksperdid. Õpetajalt peab saama eeldada seda, et nad saavad lapsed liikuma panna. Samuti saavad lapsevanemad kaasa aidata ja toetada oma hea eeskuju, ühise sportimise ja matkamisega,» selgitas Tartu Ülikooli liikumisõpetuse nooremteadur ja endine kehalise kasvatuse õpetaja Hasso Paap.