Uurijad imestavad, kuidas sportlastele suunatud spetsiaalsete jalatsite, jookide ja lisandite kasulikkust ei ole kuidagi võimalik tõestada.
Spordijookide ja -jalatsite kasulikkust ei suudeta tõestada
Oxfordi ülikooli uurijate sõnul põhinevad spordijalatsite, -jookide ja –lisandite reklaamid, mille tarbimisel peaksid nii amatöör- kui ka tippsportlased suutma rohkem treenida ja paremaid tulemusi saavutama, tavaliselt vigastel või üldse olematutel tõenditel, vahendas The Guardian.
Kasutades reklaamlauseid nagu «enneta janu» ja veendes spordientusiaste enne sportimist vee asemel spordijooke tarbima, on loodud ülemaailmne tööstus, mis uuringufirma Mintel järgi on aastaks 2016 väärt 1,6 miljardit dollarit.
Oxfordi teadlased ei leidnud usutavaid tõendeid, et mingit tüüpi spordijalatsid aitaksid vähendada vigastuste riski. Üks teinegi suur Ameerikas hiljuti läbiviidud uuring ei leidnud vigastuste riskis mingit vahet tavaliste botaste ja spetsiaalsete spordijalatsite vahel.