Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Psühholoog: vale toitumine vähendab lastel vaimset võimekust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Korralik toitumine aitab õppida.
Korralik toitumine aitab õppida. Foto: Tiina Kõrtsini / Õhtuleht

Tallinna lastehaigla kliiniline psühholoog Kai Teeäär on avastanud, et tema kabinetti jõudnud lapsed koolis korralikult ei söö.

«Sageli märkan, et lapsed, kes tulevad päeval kahe-kolme ajal minu kabinetti näiteks mingeid teste tegema, ei suuda juba paari­kümne minuti pärast keskenduda. Mingi aeg taipasin hakata küsima, kas te midagi söönud olete, ja tuli välja, et suur osa neist polnud söönud ei hommikul ega ka lõuna ajal koolis,» rääkis Teeäär.

Teeääre hüpotees on, et vaimse tervise probleemidega laste toitumine on selle uuringu tulemustest erinev. Ta tõi hulgaliselt näiteid uuringutest, kus on tõestatud, et vale toitumine mõjutab vaimset võimekust. Samas aitab toitumise muutmine toime tulla neil, kellel juba on vaimse tervisega probleeme.

«Kui lapsed minu juurde tulevad, siis vaatame kindlasti ühe asjana üle ka toitumisharjumused,» ütles Teeäär, kelle sõnul tekitab suurimaid probleeme hommikusöögi vahele jätmine ja suhkruga liialdamine.

Teeääre sõnul on uuringud näidanud, et hommikusööki söövatel noortel on ka üldine toitumisprofiil parem, neil on vähem ülekaalu, parem mälu ja tulemused testides. Liigne suhkur aga mõjutab meeleolu, käitumist ja IQ-d.

«Minu tunnetus selle teema juures ongi see, et kui me rahuldume nende numbritega - paljud lapsed ikkagi söövad hommikusööki ja paljud ikkagi söövad koolilõunat ja ega kõik lapsed ei söö ju friikartuleid -, siis kaob meil fookusest, et see väiksem osa, kes jätab toidukordi vahele ja jätab end ühekülgse menüüga toitainete defitsiiti, on tegelikult kogu eluks kulu meie nappide raviressursside kasutajatena,» rääkis Teeäär.

Tagasi üles