Perearst Diana Ingerainen leiab, et alkoholireklaami piiramise kõrval tasuks kaaluda ka maiustuste ning limonaadide reklaami piiramist riigi poolt, kuna see aitaks võidelda just lapsi ähvardava ülekaalulisusega.
Perearst: riik peaks piirama ka maiustuste reklaami
«Terviseriskiks number üks on tõusnud toitumine,» sõnas perearst, dr Diana Ingerainen, vahendab ajaleht Pealinn. Eriti kurvastavaks peab ta asjaolu, et ülekaalulisus ning isegi rasvumine kimbutab aina enam lapsi. Seetõttu tasuks Ingeraineni sõnul alkoholireklaami piiramise kõrval kaaluda ka maiustuste ning limonaadide reklaami piiramist. «Reklaami ja brändi mõju on palju suurem, kui me seda endale tunnistame,» märkis ta.
Doktor lisas, et praegusel kiirel ajal, kui vanematel tihti pole mahti hommikul putru ja õhtul kartulit-kastet teha, on oluliseks toitumisharjumuste kujundajaks tõusnud reklaam. «Mis on need reklaamid, mida päevast päeva lastele näidatakse? Krõpsud, maiustused, limonaadid,» sõnas Ingerainen. Kui reklaamis on kokakoola jõuluvana lemmikjook, siis on tema sõnul lapsevanemal väga raske lapsele selgitada, et see ei ole talle kasulik.
Ingerainen lisas, et lapsevanem võib olla väga tubli ning pakkuda kodus väga maitsvat ja tervislikku toitu, kuid kui reklaam on nii massiivne, jääb koduste ponnistusest väheseks. «Kindlasti ei tohiks lapse rasvumises süüdistada ema või isa,» sõnas ta, lisades, et reguleeringud peaksid tulema kõrgemalt poolt.»
Ülekaal põhjustab 5 protsendil Eesti rahvastiku haiguskoormusest, ülekaaluga seotud suremusest tingitult kaotatakse enim eluaastaid – 53 protsenti – südame isheemiatõve tõttu, sellel järgneb insuldist ja hüpertensioonist põhjustatud eluaastate kaotus. Ülekaalu peamised põhjustajad on vähene kehaline aktiivsus ja tasakaalustamata toitumine.