Toitumisnõustaja: hästi planeeritud veganlus pole toitumisäärmus

Kui oma toitumine korralikult läbi mõelda, võib saada vitamiine, mineraale ja muud vajalikku piisavalt ka taimsetest saadustest.

FOTO: Panther Media/Scanpix

Veganlusest rääkides tekib inimestel tihtipeale esimesena seos toitainetevaeguse ja organismi kõigest vajalikust ilmajätmisega.

Toitumisnõustaja Angela Ling ütleb, et erinevalt näiteks toortoitlusest ei ole hästi planeeritud ja tasakaalustatud veganlust põhjust pidada toitumisäärmuseks, kirjutab Saarte Hääl.

«Seda, et täistaimetoitlus sobib inimesele igas eluetapis, sealhulgas ka raseduse ajal ja lapseeas, kinnitab maailma suurim toitumisasjatundjaid koondav organisatsioon Academy of Nutrition and Dietetics,» märgib ta.

Rõhk on seejuures sõnadel hästi planeeritud ja tasakaalustatud, sest vastasel korral võib veganlus tõesti põhjustada terviseprobleeme, nagu ka toitainevaene või ebatervislik segatoitlus.

Imikutel ja väikelastel on Lingi sõnul kõige suurem oht jääda B12-vitamiini puudusesse, eriti kui ema on vegan, kellel endal on selle vitamiini puudus.

Loe pikemalt laupäevasest Saarte Häälest.

Tagasi üles