Vanem inimene vajab piisavalt valku ja köögivilju

Köögiviljad annavad vähe kilokaloreid, kuid neis leidub palju vitamiine ja mineraalaineid.

FOTO: Panther Media/Scanpix

  • Süüa tuleks nii valgurohket kanaliha kui hautatud aedvilja.
  • Leiba tarbides peaks inimene jälgima selle suhkrusisaldust.
  • Enamik toidust peaks päeva jooksul tulema taimsetest allikatest.

Kui vanemas eas on haiguste või enesetunde tõttu keerulisem ise süüa teha, tuleks valida poest tervislikud valmistoidud ja tarbida juurde tervislikke vahepalu.

Süüa tuleks nii valgurohket kanaliha kui hautatud aedvilja, lisaks kas kartulit, tatart või riisi. «Oluline on süüa igal toidukorral võimalikult palju köögivilja,» rääkis eakate toitumisega palju tegelenud toitumisterapeut Annely Soots. Ta lisas, et väga lihtne viis tervislikku toitu saada on teha smuutisid ja süüa vahepalaks puuvilju koos seemnete-pähklitega.

Kui vanemal inimesel ei ole piimatalumatust, võiks ta päevas kord või paar tarbida tervislikku piimatoodet, näiteks juua klaasi keefirit või süüa maitsestamata jogurtit marjade ja seemnetega. 

Loe kõiki artikleid

Oled juba tellija? LOGI SISSE või SEO LEHE TELLIMUS

Loe ka neid

Tagasi üles