Unetus: kolm märki, et oled uinumiseks liiga suures stressis

Vähene ja kehv uni tekitab stressi.

FOTO: Mitar gavric/PantherMedia / Mitar gavric

Stressis kehal võivad lüheneda sügava ja taastava une faasid, mis omakorda suurendab pinget veelgi. Pingeid annab leevendada lõõgastavate harjutustega. 

Kui oled vahetult enne magamajäämist endiselt stressirikka päeva küüsis, ei tule heast unest tõenäoliselt midagi välja. Märgates, kuidas keha pingeid välja näitab, saab unekvaliteeti parandada, vahendab Sleep Foundation.

Ei pruugi alati olla selgelt näha, kuidas stress meid mõjutab. Liigne stress suurendab füüsilist ja vaimset ärritust ning ei lase kehal ja meelel sügavasse unne vajuda.

1. Sa ei suuda oma koormatud mõistust kinni keerata

Selle asemel, et rahuneda, mõtled uuesti ja uuesti oma stressiallikatele, muredele ja pettumustele. Võib peaaegu tunduda, et need mängivad kordusrežiimil ja muremõtteid on võimatu peatada. Stressirikas mõtlemine segab kindlasti rahulikult magama jäämist.

2. Pinges ja kanged lihased

Kui sul esineb lihaskangust, -valu või stressist tulevaid kaela ja seljavaevusi, võib see samuti takistada uinumist. Asja teeb veegi keerulisemaks see, et kehv uni võib tekitada veelgi rohkem pingest tulenevaid valusid ja suurendab valutundlikust järgneva päeva jooksul.

3. Süda peksab

Kiirem või muutuv südame löögisagedus on samuti üks stressi näitaja. Seda seostatakse suurema kortisoolitasemega, suurema füüsilise pinge ja suurenenud autonoomse närvisüsteemi ärritatusega. Kõik need tegurid ei soodusta magama jäämist ega hästi magamist.

Võta enne uinumist aega rahunemiseks

Neid probleeme aitavad lahendada lõdvestavad harjutused enne magamajäämist. Saad aidata oma kehal stressist vabaneda sügava hingamise või progresseeruv lihaste lõdvestamisega. Viimane seisneb erinevate lihasgruppide pingutamises ning seejärel lõdvestamises.

Tagasi üles