Tervisenõu: mis muutub kehas, kui teed beebipillidega lõpparve?

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Beebipillid.

FOTO: Brigitte Meckle / PantherMedia / Brigitte Meckle

Kui naine on beebipille aastaid kasutanud, on organism nendega väga harjunud. Seepärast võib tekkida hirm võimalike kaasnevate muutuste osas - tihti räägitakse kaalutõusust ja näonaha halvenemisest -, kui peaks tekkima soov pillide võtmist lõpetada. 

Vastab naistearst ja Eesti seksuaaltervise liidu president dr Marie Abel:

Paari päevaga väljuvad hormoonid kehast, ligi kolm nädalat pärast lõpetamist tekib ovulatsioon ja siis omakorda kahe nädala pärast menstruatsioon. Toimeaine kaob organismist kiiresti ja umbes kuu või paari pärast on naise kehas taastunud pillide kasutamise eelne seisund.

Enamiku hormonaalsete rasestumisvastaste vahendite kasutamise puhul on tüüpiline see, et hormoonide tase organismis on ühtlane ja kaovad ära naturaalse tsükliga kaasnevad hormonaalsed kõikumised. See käib kaasas ovulatsiooni pärssimisega ja emaka limaskesta õhenemisega ning emakakaela paksenemisega. Pillide lõppedes taastub naturaalne tsükkel oma normaalse hormonaalse kõikumisega.

Kaalumuutus võib olla umbes 1-2 kilo, kehakaal võib langeda või tõusta, ent enamasti jääb samaks. Sageli naiste kehakaal kõigubki mingis vahemikus, sõltumata hormonaalsete kontratseptsioonivahendite kasutamisest. Näonaha halvenemise osas võib öelda, et kombineeritud hormonaalseid rasestumisvastaseid vahendeid kasutatakse hoopis akne või aknega seostuvate sündroomide raviks.


Loe ka teisi tervisenõu lugusid: 

Tagasi üles