Üheksa lihtsat nippi, mis muudavad istuva eluviisi tervislikumaks

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

FOTO: Pexels

Paljud inimesed töötavad tänapäeval arvuti taga, mis ei ole just kõige tervislikum eluviis.

Mayo (USA) kliiniku uurimustöö näitab, et istudes pikka aega järjest ühe koha peal võib tekkida kardiovaskulaarseid haigusi, ainevahetusprobleeme ja vähki. Isegi pärast tööd trenni tehes ei vähene nende haiguste riskid märgatavalt.

Washington Posti avaldatud uurimused aga näitavad, et pikaajaline istumine mõjub halvasti seljale ja lihastele. Õnneks on olemas viise, kuidas istuvat eluviisi muuta vähem kahjulikuks.

Siin on üheksa nõuannet, mis aitavad kontoritööd tervislikumaks muuta.

1. Ühenda liikumine ja tööle minek.

Madeline Vann soovitab väljaandes Everyday Health võimalusel tööle ja koju kõndida, et saaks oma päeva sammunormi täis. Kui sa elad kaugemal ja sõidad autoga, siis vali võimalusel parkla, mis on su töökohast kaugemal, et saaksid natukene maadki jala kõndida.

Kui aga pargid auto parkimismajja, siis pargi auto esimesele korrusele, kõnni treppidest kõige viimasele korrusele ning siis tule jala alla tagasi. Kui kasutad aga ühistransporti, siis mine üks või kaks peatust enne maha kui tavaliselt ja kõnni ülejäänud maa tööle.

2. Kasuta treppe.

Madeline Vann soovitab veel kasutada treppe lifti asemel. Treppidest käimine on kasulik jala- ja tuharalihastele ning südame-veresoonkonnale. Ja vahel on treppidest käimine isegi kiirem kui lifti kasutamine.

3. Puhka oma silmi.

Silmaarstid Gary Heiting ja Larry K. Wan soovitavad väljaandes All About Vision puhata arvutiga töötajatel regulaarselt silmi. Nende uuringud näitavad, et keskmiselt neli viie minuti pikkust pausi päevas mitte ainult ei vähenda silmade ja lihaste pinget, vaid parandavad oluliselt teie üldist efektiivsust.

4. Võtke tööle kaasa tervislikud snäkid.

Toitumisspetsialist Johnny Bowden soovitab võtta tööle kaasa tervislikud snäkid, näiteks hummust, juurvilju ja maapähklivõid. Need toidud annavad sulle energiat ilma liigse suhkruta. Kui tood ise kaasa vahepalad, siis see hoiab ka ära kohvikust saiakeste ja muu ebatervisliku toidu ostmise.

5. Joo rohkem vett.

Women's Health ajakirjas jagasid lugejad nippe, kuidas päeva jooksul rohkem liikuda. Üks lugeja näiteks ütles, et hea trikk on juua rohkelt vett. Vesi ei tule kasuks mitte ainult sinu nahale ja tervisele, vaid annab võimaluse minna rohkem tualetti, see aga hoiab sind liikvel ja aitab kaasa päeva sammunormi täitmisele.

6. Tee töö ajal harjutusi.

Madeline Vanni sõnul on jalgade harjutused hea viis ennast töö ajal rohkem liigutada. Kuna jalad on laua all ja need ei ole nii nähtavad, saab teha erinevaid harjutusi diskreetselt ja ilma teisi segamata. Alusta harjutust jalalabad maas, siis tõsta kordamööda oma kandu 5–10 korda. Järgmisena tõsta oma jalad ükshaaval üles ja siruta varbad sirgeks, korda seda 5–10 korda mõlema jalaga. Lõpuks tõsta üks jalg üles ja tee pahkluuga ringe, korda sama harjutust ka teise jalaga.

7. Pese käsi.

Huffington Posti Healthy Living rubriigis soovitas nõustaja Stacia Pierce pesta käsi nii tihti kui võimalik ja kasutada tihti antibakteriaalseid puhastuslappe oma laua puhtaks hoidmisel. Kontorilaual on sadu baktereid rohkem kui tualettruumis – päris jube! Soovitatav on hoida oma töölaud puhas ja korras. Hoidke puhastusvahendid käepärast ja kasutage neid võimalikult tihti.

8. Vaheta kofeiin millegi muu vastu.

Stacia Pierce tuletab meelde, et kofeiin paneb meid tundma hästi, aga see on ainult hetkeline tunne. Suur kofeiinitarbimine päeva jooksul või tekitada raskusi magama jäämisel. See aga mõjutab meid järgmisel päeval; kui uni ei ole olnud piisav, väsime kiiresti ära ja haarame uue kohvi järele, mis jällegi võib põhjustada unehäired öösel ja nii see ring ei lõppegi. Proovi vahetada kohvi joomine pärast lõunat taimsete teede vastu, milles puudub kofeiin.

9. Söö tervislikku lõunasööki.

Dietoloog Keri Gans soovitab väljas lõunatamas käies lihtsalt tellida tervislikumad toidud. Arvatavasti kõige tervislikum ja odavam oleks võtta ise oma toidud kodust kaasa, aga iga kord ei ole see võimalik.

Istuv töö arvuti taga ei ole kindlasti hea meie tervisele. Head uudis on aga see, et on olemas häid ja tõhusaid viise, kuidas kontoritöö negatiivseid mõjusid vähendada.

Proovi päeva jooksul rohkem liikuda, too tööle kaasa tervislikud snäkid, puhka silmi ja vähenda kofeiinikogust ja juba oledki astunud mõne sammu tervislikuma eluviisi poole.

Tagasi üles