Mida süüa enne treeningut, et rasvad põleksid ja juurde tuleks lihasmassi

PM Tervis
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paar tundi enne treeningut on oluline tarbida valke, kompleksseid süsivesikuid ja ka natuke häid rasvu.
Paar tundi enne treeningut on oluline tarbida valke, kompleksseid süsivesikuid ja ka natuke häid rasvu. Foto: PantherMedia/Scanpix

Enne treeningut peaks keha kosutama makrotoitainetega.

Makrotoitained on energiaallikad: valgud, süsivesikud ja rasvad. Treeningusse annavad need aga erineva panuse, kirjutab Medical News Today.

Valgurikkad toidud aitavad ehitada lihaseid. Valgud ja nendest saadavad aminohapped toetavad paljusid keha funktsioone, näiteks lihaskiudude ehitamist, töös hoidmist ja parandamist. Valgurikka toidu söömine enne treeningut aitab parandada tulemusi ja suurendada füüsilise aktiivsuse tulemusena tekkivat lihasmassi.

Jõulised treeningud kahjustavad lihaskiude, aga valkude tarbimine tõstab kehas aminohapete hulka – see aitab pidurdada kahjustumist ja sünteesida lihaste moodustumiseks vajalikku proteiini. Paar tundi enne treeningut võiks tarbida 20–30 grammi valku, mida on suuremas koguses näiteks kalas, linnulihas, munades, pähklites, ubades, läätsedes ja sojas.

Süsivesikute tarbimine enne treeningut tagab, et kehas on piisavalt plahvatuslikku energiat. Erinevatel süsivesikutel on aga erinev toime. Lihtsad süsivesikud ehk suhkrud pakuvad kiiret energiasööstu. Nende tavaline allikas on näiteks sai. Komplekssüsivesikud tagavad pikaajalisema energia vabanemise ja nende allikaks on näiteks täisteratoidud. Komplekssüsivesikuid peaksid sööma kaks või kolm tundi enne trenni, lihtsüsivesikuid pool tundi või tund enne.

Kasulikum oleks alati tarvitada komplekssüsivesikuid, mida saab köögiviljadest, teraviljapastast, ubadest, läätsedest, pruunist riisist, kaerahelvestest, täisteraküpsetistest. Puuviljad on head lihtsate süsivesikute allikad enne trenni.

Rasvad on elutähtis energiaallikas, kuid neid pole eriti soovitatud tarbida enne treeningut, sest keha ei lõhusta neid sedavõrd kiiresti kui süsivesikuid. Enne suuremat füüsilist aktiivsust tasuks süüa toitu, kus rohkem valku ja süsivesikuid, ent ometi tuleb ka rasvadele tähelepanu pöörata, sest needki aitavad lihastel taastuda. Heade rasvade allikad enne trenni on avokaadod, seemned, pähklid ja oliiviõli.

Parim oleks süüa paar tundi enne treeningut.

Märksõnad

Tagasi üles