Vitamiinid, mis aitavad juuste väljalangemise vastu

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Vitamiinidest on abi.

FOTO: PantherMedia/Scanpix

Juuste aeglase kasvu või nende välja kukkumise sagedane põhjus on vitamiinipuudus.

Oomega-3

Kui oled juuksekasvuga kimpus, soovitab doktor Josh Axe kõigepealt organismi turgutada oomega-3 rasvhapetest rikka toidu või toidulisanditega. See parandab ka naha üleüldist seisukorda. Uuringud on tõestanud, et pärast poolt aastat kasulike rashvapete tarbimist on sul sootuks kaharamad ja tugevamad juuksed, mis peast välja ei lange. Oomega-3 rasvhappeid saad lõhest, tuunikalast, valgest kalast, munakollastest, pähklitest, kanepiseemnetest, mis aitavad vähendada kehas põletikulisi protsesse ja hoida ka hormoonid tasakaalus.

 Tsink

Tsink parandab juuksekarva folliikuli seisukorda ja selle tarbimine toidulisandina võib osutuda väga efektiivseks ülemäärase juuste väljalangemise puhul.

B-vitamiini kompleks

Biotiin ehk B7-vitamiin taastab pesemisest, päikesepaistest ja kuivatamisest kahjustada saanud juuksed seestpoolt. B5-vitamiin toetab neerupealiste tööd, mis aitab ka stimuleerida juuksekasvu. Saad B-vitamiini munadest, avokaadost, kartulitest, pähklitest.

C-vitamiin

Vabad radikaalid kahjustavad rakke. Vähendades oksüdatiivset stressi rakutasandil, mis mängib olulist rolli vananemises, paraneb ka juuste seisukord. Antioksüdandina toimiv C-vitamiin aitab võidelda halliks muutuvate juuste ja nende välja langemisega. C-vitamiini saad apelsinidest, punasest paprikast, brokolist, maasikatest, greibist, kiividest.

Raud

Mitmed uuringud on viidanud, et rauavaegus on juuste väljalangemise oluline põhjus. Söö rohkem spinatit, mune ja ube.

D-vitamiin

Juukse folliikulid on mõjutatud hormonaalsest kõikumisest ja D-vitamiin mängib olulist rolli kaltsiumi omastamisel, immuunregulatsioonis ja uute rakkude tekkes. D-vitamiini madala taseme korral on inimestel tihti probleemid juuksekasvu ja nende väljalangemisega. Kui võimalik, proovi päevas 15 minutit päikest püüda ja pimedamal ajal võiksid D-vitamiini lisada menüüsse ka toidulisandina.

Tagasi üles