Just seda tüüpi istumine mõjub südamele kõige laastavamalt

Televiisori ees istumise kahju vähendavad liikumispausid ja regulaarne treening.

FOTO: West Coast Surfer / Picture Alliance / Moodboard

Pikalt istumist seostatakse suurema haigusriskiga südameveresoonkonnale ja varase surmaga. Uus uuring väidab, et igat tüüpi istumist ei saa pidada võrdselt ebatervislikuks.

Columbia ülikooli arstiteaduskond leidis, et vabal ajal istumine, näiteks televiisorit vaadates seostub suurema südamehaiguse ja surma riskiga. Küll aga ei suurenda riski töökohal istumine, vahendab Medicalxpress

3500 osalejaga tehtud uuringus järeldati veel, et mõõdukas kuni jõuline treening võib vähendada või kaotada televiisori ees istutud ajal tehtud kahju tervisele.

Teadlaste sõnul näitavad tulemused, et töövälisel ajal võib tervisele suurem mõju olla. Isegi kui töö nõuab pikalt istumist, siis tuleks asendada kodus istumine pingutustnõudva treeninguga. Nii on võimalik vähendada oma südamehaiguse riski ja elada kauem.

Aina rohkem uuringuid näitavad, et istuva eluviisiga inimesed ning eriti need, kes veedavad liikumatult pikki ajavahemikke, haigestuvad sagedamini südamehaigustesse ning surevad varem.

Uus uuring vaatles 3592 Aafrika ameeriklast umbes 8,5 aasta jooksul. Osalejad kirjutasid üles, kui palju aega nad veetsid enamasti istudes televiisori taga ja kui palju istusid tööl. Samuti andsid nad uurijatele teada, kui palju nad treeninguga tegelesid. Osalejad, kes märkisid üles kõige rohkem tunde televiisori taga (neli või enam tundi), haigestusid 50 protsenti suurema tõenäosusega südamehaigusesse ja surid varem, võrreldes nendega, kes vaatasid kõige vähem telerit (vähem kui kaks tundi päevas). Võrdluseks oli tööl kõige enam ja kõige vähem istunud osalejatel samasugune haigusrisk.

Isegi kõige pühendunumad televiisorivaatajad, kes tegelesid mõõduka või jõulise treeninguga, näiteks kiire kõnni või aeroobsete harjutustega, vähendasid spordiga oma südameinfarkti, insuldi ja surma risk. Suuremat riski ei nähtud inimestel, kes vaatasid televiisorit neli või enam tundi ja tegelesid treeninguga nädalas 150 minutit või enam.

Tagasi üles