Sel ajal treenimine võib aidata kiiremini kaalu kaotada

Uuringus nähti suuremat kaalulangust neil, kes treenisid hommikul enne kella 12.

FOTO: Wavebreakmedia ltd / PantherMedia / Wavebreakmedia ltd

Hommikul treenivad inimesed paistsid rohkem kaalu kaotavat, kui need, kes tegid sama treeningu hiljem. Uus uuring vaatles treeningut ja vööümbermõõtu.

Uuring aitab mõista, miks osad inimesed kaotavad treeninguga märkimisväärselt kaalu, kuid teised peaaegu üldse. Tulemused viitavad sellele treeningu ajastamine kindlale kellaajale võib selle mõju kehale suurendada.

Varasemad uuringud näitavad, et suurem osa inimesi, kes hakkavad treenima, kaotavad vähem kaalu kui nad ootasid ning mõned võtavad kaalus juurde. Mõnele mõjub aga sama treening hoopis kaalu langetavalt.

Uuringus osales 100 ülekaalulist noort meest, kes polnud varem füüsiliselt aktiivsed olnud. Mehed jooksid ning tegid muid treeninguid viis korda nädalas, millega põletasid 600 kilokalorit treeningu kohta. Peale kümmet kuud olid peaaegu kõik kaalust alla võtnud. Kuigi kõik tegid täpselt sama treeningut, erines kaotatud kilogrammide arv märkimisväärselt.

Ajakirjas The International Journal of Obesity avaldatud uuringus vaatasid teadlased, millal katseisikud laborisse treenima tulid. Uurijad märkasid, et need, kes jõudsid treeningule enne lõunat, kaotasid keskmiselt rohkem kaalu kui need, kes treenisid peale kella kolme päeval. Samuti märgati veel mõnda võimalikult olulist muutust hommikuste ja õhtuste treenijate vahel. Kuna jälgiti ka osalejate üldist füüsilist aktiivsust ja toitumist, selgus, et hommikune grupp oli ülejäänud päeva jooksul aktiivsem. Samuti sõid nad pisut vähem, kuid vahe oli vaid keskmiselt 100 kilokalorit.

Uurijad tahavad rõhutada, et kuigi hommikul treenijad kaotasid rohkem kaalus, siis tegid seda samuti õhtul treenijad. Kuigi varakult tehtud treeningul võib olla suuremas kaalukaotuses roll, siis ükskõik millal liikumine on parem kui üldse mitte liikumine.

Tagasi üles