Väldi ülesöömist: selline näeb välja üks portsjon nende kaheksat maitsva toidu puhul

Pasta kogus võiks jääda sööja rusika suuruseks.

FOTO: Ildi Papp / PantherMedia / Ildi Papp

Pasta, juust, jäätis: kõike seda tasub süüa ning küsimus on pigem tarbitud kogustes.

Võib olla keeruline aru saada, mida õige portsjon endast kujutab, sest iga toit on erinev. Portaalis Men´s Health aitab toitumisnõustaja John Whyte mõne lihtsa nipiga kuidas maitsvate toitude koguseid arvestada, et nende ülesöömist vältida.

Veiseliha

Veiseliha on kvaliteetne valguallikas. Lisaks sisaldab see tsinki ja rauda, millest esimene hoiab immuunsust toimimas ja teine kannab kudedesse hapnikku. Paras kogus loomaliha on sööja enda peopesa suurune ja paksune. Seal juures ei tohi arvestada sõrmi. Kogus jääb 115 ja 179 grammi vahele.

Jäätis

Jäist maiust ei pea täielikult toidulaualt eemaldama, küll aga tasub jälgida, kui tihti ja kui palju seda süüa. Jää poole tassitäie juurde, mis on umbes tennisepalli suurune kogus.

Pasta

Vahemere köögi lemmik pakub meile energiat süsivesikute näol. Keedetud pasta portsjon peaks olema sama suur kui sööja rusikas. Samuti tasub pastat kombineerida köögiviljade ja muude valguallikatega.

Pähklid

Pähklid annavad meile täiskõhutunnet tekitavat valku, samuti B-vitamiine, magneesiumit ja rauda. Tuleks aga meeles pidada, et hea suupiste võib olla väga kaloririkas. Näiteks tasub süüa koortega pähklid, sest nende avamine võtab aega ning aeglustab söömist. Üks portsjon pistaatsiapähkleid võiks jääda umbes muffini vormi mahtuvaks koguseks. Üldiselt soovitatakse süüa 30 grammi pähkleid päeva jooksul.

Juust

Täisrasvane juust täidab kõhtu ja maitseb hästi, kuid seda rammusat toitu on raske ületarbida. Üks portsjon kuubikutes juustu võiks jääda nelja täringu suuruseks. Koos puuviljadega saab sellest suurepärase ja täisväärtusliku suupiste.

Salatikaste

Salat on ju tervislik. See võimaldab süüa rohkem köögivilju ja pakub kehale kergemat tunnet. Küll aga võivad salatikastmed olla võrdlemisi rasvased. Piirdu ühe supilusika või umbes pöidlasuuruse kogusega.

Riis

See teravili on toitev ja paku meile süsivesikuid. Küll aga võib olla seda lihtne liiga palju süüa. Üks portsjon peaks jääma poole tassitäie keedetud riisi juurde. Täida taldrik köögiviljade ja valguallikaga ning lisa siis riis. Nii ei tõsta taldrikule liiga palju.

Tagasi üles