Teadlased soovitavad arstidel välja kirjutada lihtsa abinõu vähi ennetamiseks

Trenn vähendab oluliselt krooniliste haiguste riski.

FOTO: Shutterstock

Pennsylvania osariigi teadlaste uuringu põhjal hakkavad arstid vähi ennetamiseks ja ka raviks patsientidele regulaarset trenni soovitama.

Seos trenni ja südamehaiguste ennetamise ning infarktist taastumise vahel on teadlastele ja arstidele ammu teada. Regulaarne füüsiline aktiivsus on südame seisukohast asendamatu tähtsusega. Nüüdseks on aga ka selge, et regulaarne füüsiline aktiivsus aitab ennetada vähki ning parandada ravi tõhusust.

Teadlased soovitavad arstidel hakata «välja kirjutama» regulaarset füüsilist aktiivsust, et vähendada vähi riski ning parandada vähki põdevate inimeste elu kvaliteeti ning ravi tõhusust. Enamik vähihaigeid arvab, et nad ei tohiks end trenniga koormata, kuid tegelikult on füüsiliselt aktiivsusest palju abi.

Füüsiline aktiivsus parandab rinnavähki, pärasoolevähki ja eesnäärmevähki põdevate inimeste ellujäämisvõimalusi ning vähendab oluliselt vähiravi kõrvaltoimeid. Teadlased soovitavad vähihaigetel teha kolm korda nädalas 30 minutit mõõduka intensiivsusega trenni ning raskustega trenni kaks-kolm korda nädalas. Mõlemat sorti trenn – aeroobne ja raskustrenn – on võrdselt olulised ning täiendavad üksteist.

Vähi ennetamiseks soovitatakse teha nädalas vähemalt 150 minutit mõõduka intensiivsusega aeroobset trenni ja 75 minutit kõrge intensiivsusega trenni. Trenn vähendab organismis põletiku taset, aitab reguleerida veresuhkrut, toetab hormonaaltasakaalu ja endokriinsüsteemi toimimist, parandab seedimist ja turgutab immuunsüsteemi. Samuti aitab regulaarne trenn hoida normaalkaalu, mis on oluline vähi ja teiste krooniliste haiguste ennetamisel.