Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

5 põhjust, miks munade söömine on tervisele kasulik

Täidetud munad ei puudu üheltki peolaualt. FOTO: Shutterstock

Munad on üks vähestest toiduainetest, mida peetakse koguni supertoiduks. Need on täis olulisi toitaineid, mida meie keha väga vajab. Toomegi siinkohal välja mõned kasutegurid, mis muna söömisega tervisele kaasnevad.

Munad on erakordselt toitainerikkad

Munad sisaldavad A-vitamiini, folaati, B5 ja B12 ning B2 vitamiine, fosforit, seleeni, D-vitamiini, E-vitamiini, K-vitamiini, B6-vitamiini, kaltsiumi ning tsinki.

Munadel on kõrge kolesteroolisisaldus, mis ei mõjuta vere kolesterooli

Üks muna sisaldab 212 milligrammi kolesterooli, päevane soovitatud kolesterooli kogus on 300 milligrammi - seega süües ära vaid ühe muna, on päevane kolesteroolivajadus peaaegu täidetud.

Munade söömine vähendab südamehaiguste riski

Kuna munad sisaldavad head kolesterooli, on need südamehaiguste tekkimise riski vähendamisel väga kasulikud.

Munade söömine on kasulik ka silmadele

Munad sisaldavad luteiini ja zeaksantiini - antioksüdante, mis on silmade tervisele väga kasulikud.

Munade söömine aitab kaalust alla võtta

Kuna munad täidavad hästi kõhtu, väheneb ka tarbitavate kalorite arv - mune tarbides on oluliselt lihtsam kaalust alla võtta.

Allikas: Healthline.com

Tagasi üles
Back