Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Teadur toob välja peamise teguri, miks kaal ei taha enam langeda

Kui treeningu üheks eesmärgiks on rasvapõletus, aitab sellele kaasa eelnev kohvi tarbimine. FOTO: Shutterstock

Kellel korrapäraselt trenni tehes kaal enam kuidagi kukkuda ei taha, võiks arvutada välja oma muutunud kalorivajaduse, vahendab Novaator.

Nottinghami Trenti ülikooli trennifüsioloogia vanemlektor John Hough räägib väljaandes The Conversation, et kaalulangetaja peab jõudma kaloridefitsiidini. Teisisõnu peab inimene põletama rohkem kaloreid kui omastab ja seda pikemat aega järjest.

Kaloridefitsiidini saab jõuda kahel moel. Üks võimalus on muuta oma toidusedelit, nii et see sisaldaks vähem kaloreid, kui keha põletada jaksab. Teine võimalus on teha sedapalju rohkem trenni, et keha põletaks rohkem kaloreid, kui see neid toidust saab.

Kellel on juba õnnestunud mingil määral kaalu kaotada, ent ühel hetkel tundub, et kilod enam kuidagi ei kao, võiks Houghi sõnul arvutada, ega ta oma uues kaalus vähem kaloreid vaja. Kes toidukaloreid vähendada ei taha, võib lisada oma päevakavva veidi kergemat kehalist aktiivsust, näiteks jalutuskäigu lõunapausil.

Tagasi üles
Back