N, 23.03.2023

Just see tegevus võib tagada kiirema paranemise depressioonist

PM Tervis
Just see tegevus võib tagada kiirema paranemise depressioonist
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Liikumine teeb vaimsele tervisele head.
Liikumine teeb vaimsele tervisele head. Foto: Shutterstock

Inimesed, kes võitlevad depressiooni või ärevusega, pöörduvad tihtipeale abi saamiseks ravimite ja teraapia poole. Uus uuring on leidnud, et füüsilised harjutused võivad vaimsete seisundite juhtimisel paremini toimida kui traditsioonilised võtted. 

Ajakirjas British Journal of Sports Medicine avaldatud süstemaatilises ülevaates uuriti, kuidas füüsiline aktiivsus mõjutas depressiooni, ärevust ja psühholoogilist stressi.

Uurimisrühm märkis, et tahab tõestada treeningu positiivset mõju täiskasvanute depressioonile, ärevusele ja psühholoogilise stressi sümptomitele.

Laiaulatusliku ülevaate käigus analüüsiti 1039 uuringut, milles osales 128 119 osalejat. Keskenduti vaimse tervise häiretele ja erinevate krooniliste haigustega inimestele. Meeskond leidis, et kehaline aktiivsus avaldas positiivset mõju kõigile kolmele vaimsele seisundile, kuid depressiooniga inimestel oli kasutegur kõige suurem. 

Meeskond märkis, et kiirel kõndimisel on suurem kasu, kui lihtsal kõndimisel. Kuue kuni 12 nädala pikkune treenimine parandas oluliselt sümptomeid, võrreldes lühemate treeningperioodidega. Seetõttu märkisid nad, et pikemaajaline treening on parema vaimse tervise jaoks ülioluline.

«Füüsiline aktiivsus on väga kasulik depressiooni, ärevuse ja stressi sümptomite parandamiseks täiskasvanute seas. See peaks olema depressiooni, ärevuse ja psühholoogilise stressi ohjamisel peamine lähenemisviis,» kirjutasid teadlased.

Traditsioonilised depressiooni ja ärevuse ravimeetodid, nagu teraapia ja ravimid, on ka väga tõhusad ja õigustatud. Füüsilise aktiivsuse suurendamine on kättesaadavam ja seda tasuks teiste meetoditega kombineerida. 

Treening mõjutab vaimset tervist mitmel viisil. Kõige tähelepanuväärsem on kohene leevendus pärast füüsilist aktiivsust, kui ajus vabanevad endorfiinid ja dopamiin. Need kaks aitavad hästi tasakaalustada valu kontrolli, meeleolu stabiliseerimist, motivatsiooni ja naudingut.

Kuigi uus uuring lisab tõendeid füüsilise aktiivsuse tõhususe kohta vaimse tervise seisundite parandamisel, soovitavad eksperdid siiski otsida professionaalset abi terviklikuma plaani jaoks, vahendab Medical Daily

Märksõnad
Tagasi üles