See öine harjumus võib aidata parandada õppimist ja tähelepanu

PM Tervis
Copy
Magamine. Pilt on illustreeriv.
Magamine. Pilt on illustreeriv. Foto: Shutterstock

Meil kõigil on sisemine kell, mis reguleerib meie ööpäevast rütmi, sealhulgas siis, kui me magame ja kui oleme ärkvel. Valgus on kõige olulisem tegur, mis aitab kindlaks teha, millal peaksime tundma end ärkvel (tavaliselt päeval) ja millal unisena (tavaliselt öösel). Kui soovite kognitiivseid võimeid parandada, lülitage öösel tuled välja. 

Meie ööpäevane rütm arenes välja palju enne kunstliku valguse tulekut. Tahvelarvuti, mida öösel voodis filmi vaatamiseks kasutatakse, on rohkem kui 100 korda heledam kui täiskuu ajal õues olles. Öösel arvutiekraani taga töötamine või selle vaatamine on umbes 10 korda heledam kui hästi valgustatud parklas seismine.

Valgusega kokkupuude mõjutab loomulikke protsesse, mis aitavad keha uneks ette valmistada. Täpsemalt, teie käbinääre toodab melatoniini vastuseks pimedusele. See hormoon on ööpäevase une regulatsiooni lahutamatu osa.

Tagasi üles