Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Tervisenõu: kes telefonis või meilitsi tohib patsiendile tundlikku terviseinfot anda?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Csaba Deli / PantherMedia / Csaba Deli

Seoses uue andmekaitseseadusega on paljudel segaseks jäänud see, kas näiteks oma perearstile ei tohigi enam helistada ja tervise kohta infot küsida. Kuidas sellega aga tegelikult on?

Vastab andmekaitse inspektsiooni avalike suhete nõunik Signe Heiberg:

Nii telefoni kui e-posti teel võib patsiendile tervisega seotud tundlikku infot anda, aga info andja peab olema veendunud, et selle vastuvõtjaks on õige isik ehk siis seesama inimene, kes enda kohta infot küsib. Vastutust selle eest, et teave jõuab õige inimeseni, kannab info andja ning sellest tulenevalt on tal kohustus helistaja isik tuvastada. Kuidas ta seda teeb, saab olla tema enda otsus.

Patsiendiga suheldes on mõistlik igal korral hinnata, kas jagatav info on tundlik või mitte. Vastuvõtuks aja andmine ei ole tundlik info. Kui perearst saab näiteks telefoni teel patsiendilt palve pikendada retseptiravimit, siis ei nõua see tervisega seotud tundliku info väljastamist.


Loe ka teisi tervisenõu lugusid:

Tagasi üles