Parem seedimine söögi abil: 17 kõrge kiudainete sisaldusega toitu

Korras seedimine tagab hea enesetunde.

FOTO: Martin Schlecht / PantherMedia / Martin Schlecht

Kiudainete tarbimine on hea tervise ja enesetunde jaoks oluline, sest nii on tagatud korralik seedimine. Kiudainete poolest rikaste toitu hulka kuuluvad nii kaunviljad, puuviljad, kui ka populaarsed snäkid, nagu popcorn ja tume šokolaad.

Naistele on soovituslik tarbida 25 grammi ja meestel 38 grammi kiudaineid. Siiski sööb enamik inimesi keskmiselt päevas vaid 15-17 grammi.

Kiudained on oluline toitainete grupp, mis soodustab kaalulangust, alandab veresuhkru taset ja võitleb kõhukinnisusega. Õnneks on kiudainete tarbimist suurendada üpris lihtne ning tuleb oma menüüsse lisada rohkem toite, millel on kõrge kiudainete osakaal.

Portaal Healthline toob välja 22 toitu, milles on 100 grammi kohta suur kiudainesisaldus.

1. Pirnid (3,1%) – keskmises pirnis on 5,5 grammi kiudaineid.

2. Maasikad (2%) - ühes tassitäies maasikates on kolm grammi kiudaineid.

3. Avokaado (6,7%)

4. Õunad (2,4%) - 4,4 grammi keskmises õunas

5. Vaarikad (6,5%) - Ühes tassis vaarikates on 8 grammi kiudaineid

6. Banaanid (2,6 %) - Rohelises ja tooremas banaanis on oluliselt rohkem kiudaineid, kui küpses. Ühes keskmises banaanis on 3,1 grammi kiudaineid.

7. Artišokk (8,6%) - Ühe parima kiudainete allikana sisaldub keskmises artišokis 10,3 grammi kiudaineid.

8. Läätsed (7,9%) - Ühes tassitäies keedetud läätsedes on lausa 15,6 grammi kiusaineid.

9. Kidney oad (6,4%) - Ühes tassis keedetud ubades on 11,3 grammi kiudaineid.

10. Poolitatud herned (8,3%) - Ühes tassitäies poolitatud hernestes on 16,3 grammi kiudaineid.

11. Kikerherned (7,6%) - Ühes tassis keedetud kikerhernestes on 12,5 grammi kiudaineid.

12. Kaerahelbed (10,6%)

13. Popcorn (14,5%) Ühes tassis õhitud popcornis on 1,2 grammi kiudaineid.

14. Mandlid (12,5%)

15. Chia seemned (34,4%)

16. Maguskartul (2,5%)

17. Tume šokolaad (10,9%)

Loe rohkem, kuidas keha kiudainete tarbimisest kasu saab. 

Tagasi üles