Trenn, mis pikendab oodatavat eluiga kuni kümme aastat

Trenn aitab kehal hoida koroonaviirust vaos. FOTO: Shutterstock

Teadlased selgitasid välja, et kõrge intensiivsusega trenn nagu jooksmine või intervalltrenn pikendab inimese oodatavat eluiga kõige enam.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Vähene füüsiline aktiivsus, suitsetamine ja ebatervislik toit paneb inimese keharakud kiiremini vananema, suurendab mutatsioonide riski ning vähendab oodatavat eluiga. Tänavusest teadusuuringust on selgunud, et trenniga on võimalik vananemist kuni 10 aasta võrra edasi lükata.

Ilmnes, et kõrge intensiivsusega trenn nagu jooksmine või intervalltrenn pikendab inimese oodatavat eluiga kõige rohkem. Viis korda nädalas 30–40 minutit treenivate inimeste kehad on nende tegelikust vanusest kümme aastat nooremad, leidsid Brigham Youngi ülikooli teadlased. Selle põhjuseks on järjest lühenevad telomeerid ehk valguosakesed, mis muutuvad iga raku paljunemisega lühemaks. Mida lühemaks telomeerid muutuvad, seda rohkem esineb organismis rakukahjustusi. 

Kõige passiivsematel inimestel, kuid ka harvemini või kergemat trenni tegevatel inimestel esines märksa rohkem rakukahjustusi ning nende telomeerid olid keskmisest lühemad.

Tagasi üles
Back