Viis asja, mida alustav jooksja meeles peaks pidama

PM Tervis
Copy
Foto: Shutterstock

Jooksutreeningutega alustamine võib kujuneda keeruliseks, sest internetis leiduvat informatsiooni on palju. Canadian Running pani kirja viis nõuannet, mida algajad jooksjad võiksid arvestada. 

1)Hankige korralik paar jooksjujalatseid

Nõu tasub küsida spordipoest, et leida endale kõige sobivam paar jalanõusid. Jalanõud võivad olla küll hinna suhtes kallid, kuid need võivad teid päästa erinevatest vigastustest. 

2)Jookse järjekindlalt

See, et jooksjad peaksid iga päev jooksma, et kiiremaks ja paremaks saada, on müüt. Alustamiseks on soovitatav joosta kolmel korral nädalas, ülejäänud aeg antke kehale taastumiseks. Kui tunnete, et rütm on sisse kujunenud võib jooksutrennide arvu tõsta. 

3)Jookske tagasihoidlikuid distantse 

Jooksma õppides ei ole vaja olla kangelane ning joosta esimese korraga maraton. Töötage oma võimaluste piires, sealjuures kuulates oma keha. Alustuseks on sobiv joosta ka üks kilomeeter ja siis ajapikku distantsi suurendada. Mõne nädala pärast võib joosta juba kolm või viis kilomeetrit. Alustajale on sobilik aluguses joosta ja kõndida vaheldumisi. 

4) Jooge piisavalt vett

Vedelik on sportlase lihaste jõudluse, pulsi ja taastumise jaoks ülioluline. Nagu iga vastupidavusspordi puhul, peate jooma vett enne ja pärast jooksu ning sõltuvalt temperatuurist ka jooksu ajal. Jooge vett ka neil päevadel, mil te ei jookse. 

5)Jookse enda pärast

Tasub meeles pidada, et kõik olid kunagi algajad ning ei tasu end teistega võrrelda. Ükskõik, mis tasemel te ka poleks, alati leidub inimesi, kes on teist kiiremad. Seadke eesmärgid oma edusammude põhjal ja ärge muretsege kellegi teise pärast.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles