Et uusaastalubadus ei jääks pelgalt lubaduseks: soovitusi liikumisharjumuse juurutamiseks

Sander Jürs
, Füsioterapeut
Copy
Tervise hoidmiseks ja parandamiseks pole tähtis läbitud kilomeetrite arv ega nende läbimise kiirus, vaid liikumise korrapärasus.
Tervise hoidmiseks ja parandamiseks pole tähtis läbitud kilomeetrite arv ega nende läbimise kiirus, vaid liikumise korrapärasus. Foto: Shutterstock

Kui inimene püüab juurutada korrapärast füüsilist aktiivsust mis tahes eesmärgiga, peab esmalt muutma mõttemaailma.

Sageli arvatakse, et liikumisharjumuse tekitamiseks peab ­kindlasti olema motivatsioon ja motivatsiooni tekitami­seks on vaja ­eesmärki, tihti on selleks kindla kaalunumbri saavutamine. Tõesti võib olla, et tõuke liikumiseks annab kindel eesmärk, mis loob motivatsiooni. Esialgu annabki motivatsioon tuule tiibadesse, aga ­pidevalt motivatsiooni kõrgel hoida on keeruline. Isegi tippsportlastel ei ole igal hommikul olümpiavõit või maailmameistritiitel silme ees, trenni minnakse tihti seetõttu, et ollakse harjunud ja see on osa päevaplaanist.

Tagasi üles