Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Märgid sellest, et sul on D-vitamiini puudus

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
D-vitamiin aitab terve püsida. | FOTO: PantherMedia / Scanpix

D-vitamiini puudust seostatakse nii mitmesuguste vähkkasvajate, kui ka südameveresoonkonna haigustega. Lisaks sellele on inimesed, kes vaevlevad D-vitamiini puudulikkuse käes, tihti unised ja väsinud.

Märgid sellest, et sul on D-vitamiini puudus:

Kõrge vererõhk:

Kui inimese organismis ei ole piisavalt antud vitamiini, võib vererõhk kõrgeks minna. D-vitamiinil on nimelt oluline roll vererõhu reguleerimisel.

Pidev unisus

Erinevad uuringud on näidanud, et kui organismis on liiga vähe D-vitamiini, vaevab inimesi pidev unisus.

Jõetus trennis

Põhjus, miks sa ei ole jõusaalis enam nii tugev kui vanasti, võib peituda D-vitamiini puuduses.

Valu luudes

Kui inimese organismis on liiga vähe D-vitamiini, muutuvad luud hapraks. Tunda võib ka valusid luudes.

Kindlaim võimalus, kuidas saada teada D-vitamiini puudulikkusest, on vereanalüüs. Samas võib ka ilma analüüsi tegemata võtta iga päev D-vitamiini.

Täiskasvanutel soovitatakse võtta iga päev 10 mcg (400 IU/p – ehk RÜ-d, rahvusvaheline ühik), eakatel ja riskirühma kuuluvatel inimestel 20 mcg (800 IU/p) ja enam. Euroopa Toiduohutusameti kinnitatud tarbimise ohutu ülempiir on alla 1-aastastel lastel 25 mcg (1000 IU/p), 1–10-aastastel lastel 50 mcg (2000 IU/p) ja vanematel kuni 100 mcg (4000 IU/p).

Tagasi üles