Levinud kopsuravimite võtmine võib päädida ohtliku haigusega

Kopsuravimite võtmisel tuleb arvestada mõnede riskidega.

FOTO: David Oxberry/picture alliance/moodboard/Scanpix

Kroonilise kopsuhaiguse raviks kasutatavad kortikosteroidide pikaajaline kasutamine lõppeb kuni kümnel protsendil juhtudest kopsupõletikuga.

Kopsupõletik on inhaleeritavate kortikosteroidide pikaajalisel kasutamisel tekkiv teadaolev risk, teatas ravimiamet oma kodulehel. See võib esineda ühel kuni kümnel patsiendil 100-st. Kortikosteroidid kasutatakse nende põletikuvastase toime tõttu tänapäeval väga sageli astma raviks, kuid paraku võivad need ravimid immuunsüsteemi nõrgestada.

Euroopa Ravimiameti ravimite riskihindamise komitee hindamine kinnitas, et kopsupõletiku tekkerisk esineb kõigi inhaleeritavate kortikosteroidide ravimgrupi ravimite kasutamisel. Ravimite vahel ei esine riski osas erinevusi.

Inhaleeritavate kortikosteroidide kasutamisest saadav kasu ületab võimalikud riskid ning nende kasutamise praktikat ei ole põhjust muuta. Patsiendid ja arstid peavad olema tähelepanelikud kopsupõletiku nähtude suhtes, sest need võivad sarnaneda põhihaiguse ägenemise nähtudega. Näiteks võivad tekkida palavik või külmavärinad, suureneda rögaeritus või muutuda röga värv, süveneda köha või hingamisraskused.

Kui patsient kahtlustab kopsupõletiku teket, siis tuleb ravimiameti sõnul pöörduda arsti poole. Arsti teadmata ei tohiks ravi katkestada.

Populaarne

Tagasi üles