Sisuturundus

Kuidas saavutada kestvam jume?

FOTO: Shutterstock

Nutikalt käitudes võib ka Eesti suve jooksul hangitud jumet nädalate võrra pikendada. Apotheka apteeker Kerli Valge annab nõu, mida selleks teha. 

Üldjuhul kestab päevitus nahal sõltuvalt inimesest kaks kuni neli nädalat. Kuna naharakud uuenevad 28 päevaga, pole jume kadumisest kellelgi pääsu. Küll aga saab üht-teist ära teha, et tervislik päevitus kauem kestaks.

  1. Porgand ja beetakaroteen

Ilmselt ei tule see üllatusena, aga porgandites sisalduv A-vitamiini eelvitamiin beetakaroteen aitab nahal kiiremini omandada päevitunud jumet ning seda ka säilitada. Paar nädalat enne lõunamaareisi või rannas käimise perioodi oleks hea võtta Multikarosin kapsleid, mis kaitsevad nahka UV-kiirte kahjuliku toime eest. See on mitmekülgne antioksüdantne preparaat, mis võimaldab pikemalt viibida päikesekiirguse käes, soodustab päevitumist ja pikendab päevitunud jume säilimist.

Lisaks beetakaroteenile sisaldab see ka lükopeeni, mis kaitseb naharakke ja aitab nahka tugevdada. Preparaadis sisalduv E-vitamiin kaitseb nahka enneaegse vananemise eest. Kaunima päevituse saamiseks võiks kapslite tarvitamist jätkata ka puhkuse järel. Väga kiidetakse ka beetakaroteeni kapsleid, mis aitavad hoida nahka tugevana ja parandavad ka nägemist.

  1. Koori ja niisuta nahka

Hea oleks nahka ka suvisel perioodil kord nädalas koorida. See garanteerib ühtlasema jume ja selle, et päevitus kestab kauem. Koorivatest kreemidest on mõistlik kasutada näole ja kehale erinevaid tooteid, sest õrna näonaha jaoks tugevad kehakoorijad ei sobi. Kooriv toode tuleb valida vastavalt oma nahatüübile – kas tegemist on rasuse, kuiva või sootuks tundliku nahaga. Näiteks Avene tootevalikust leiab kooriva geeli tundlikule nahale, mis õrnalt koorides eemaldab nahalt üleliigsed surnud rakud. Nahk muutub tänu sellele värskemaks, elastsemaks ja pehmemaks. Bionike´i tootevalikus on aga kooriv puhastuskreem tundlikule nahale, mis võimaldab teha näonahale energiat andvat massaaži ja annab loomulikku sära.

  1. Pigem tugevamad päikesekaitsekreemid

Ühtlane päevitus on ikka see, mis tulnud ajapikku, mitte ühe kõrvetamise tagajärjel, seega tasub eelistada pigem tugevama päikesekaitsefaktoriga kreeme. Täiskasvanutele võiks Eesti suveks valida näole SPF 50, kehale SPF 30, lastele aga vähemalt SPF 40 kaitsega kreemi. Põhjamaa inimene võib viibida põletust kartmata kaitseta päikese käes 10–20 minutit, aga kasutada päikesekaitsekreemi faktoriga SPF 15, pikeneb see aeg 2,5 tunnini. Kvaliteetne päikesekaitsevahend kaitseb nahka nii UVA kui UVB kiirte eest. Päikesekreem tuleb nahale kanda 20–30 minutit enne päikese kätte minekut ning sellega ei tohi koonerdada. Täiskasvanud inimene peab korraga nahale kandma 30–40 grammi kreemi ja seda tuleb päeva jooksul uuendada, eriti pärast ujumist või higistamist.

  1. Kasuta päevitusjärgset kreemi

Ülioluline päikese käes viibimise järel ka naha kreemitamine, sest päevitusprotsessi ajal kaotab nahk niiskust. Niisutamine suurendab naha kaitsevõimet ja aitab vähendada päikesekiirguse kahjulikku mõju. Toitev päevitusjärgne kreem ka pikendab päevituse püsimist.

Kui nahk kuumab ja tekkimas on päikesepõletus, tuleb esimese asjana varju otsida ja asuda nahka jahutama, et peatada põletuse süvenemine. Naha jahutamiseks sobivad jahedad mähised, näiteks jaheda veega niisutatud käterätt. Suvel võiks kindlasti käepärast olla põletusvastaseid või aaloeekstrakti sisaldavad geelid – näiteks Burnjel Geel, Aloe Vera Geel. Päevitusjärgsetest hooldusvahenditest on palju kiidetud ka BioNike Defence Sun päevitusjärgset niisutavat palsamit ja Avene allika ravivee spreid. Kui nahk valutab, võib võtta valuvaigistit, sobivad nii paratsetamool kui ka ibuprofeen. 

Populaarne