Uuring: alkoholi reklaamimine suurendab noorte joomist

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Noorte alkoholitarbimine on mureks kõikjal.
Noorte alkoholitarbimine on mureks kõikjal. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Kolmapäeval esitas Euroopa Alkoholi ja Tervise Foorumi teadlaste töörühm Brüsselis oma hinnangu alkoholi reklaami mõju kohta ning kinnitas, et see suurendab alaealiste alkoholi tarvitamise võimalust.



Euroopa teadlastest koosnev töörühm analüüsis 13 erinevat uurimust ning jõudis üksmeelsele järeldusele, et alkoholi reklaamimine suurendab võimalust, et noored hakkavad alkoholi tarvitama ning et juba alkoholi tarvitavad noored hakkavad rohkem jooma, teatas Eesti Karskusliit.

Raporti tellijaks oli Euroopa Alkoholi ja Tervise Foorum, mille kutsus 2007. aastal kokku tollane Euroopa Liidu tervishoiuvolinik Markos Kyprianou. Foorum on osa Euroopa alkoholistrateegiast, tuues kokku nii valitsusvälised organisatsioonid kui ka esindajad alkoholitööstusest.

«Foorumil tõusid muidugi üles küsimused, millised järeldused peaksid sellele raportile järgnema ja kuidas peaksid need mõjutama Euroopa Liidu ja liikmesriikide poliitikat,» rääkis foorumi liige ja Eesti Karskusliidu esimees Lauri Beekmann.

Eesti Karskusliit on pikemat aega pööranud tähelepanu alkoholireklaami negatiivsele mõjule. «Usume, et alkoholireklaami keelustamine on üks oluline samm efektiivses alkoholipoliitikas, mis vähendaks alkoholiga seotud kahjusid. Euroopa teadlaste raport kinnitas seda taas kord,» ütles Beekmann.

Hiljuti käivitas Eesti Karskusliit alkoholireklaami järelevalve töörühma, kes koostöös aktiivsete kodanikega teostab alkoholireklaami järelevalvet ning reageerib reklaamiseaduse rikkumistele.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles