Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Viis nippi tervisliku toidu maitsvaks muutmiseks

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Tuleks meeles pidada, et soola tuleb lisada natukese haaval toidu valmistamise vältel, värsked maitsetaimed aga lõpus. | FOTO: Mykola Lunov / Panthermedia / Scanpix

Kuidas muuta tervislik toit maitsvaks ja kõhule meelepäraseks?

Kokk Seamus Mullen toob välja kuus nippi, et toit maitseks paremini, vahendab uudisteportaal NBC News.

1. Maitsestamine

Üks suurim viga, mida kodus kokkajad teevad, on toidu ebaõige maitsestamine. Sageli piisab näputäiest soolast-piprast või maitsetaimedest, et tuua esile toidu loomulik maitse.

Lisades küpsetatud kanale jämedat meresoola, tüümiani, rosmariini, sidrunimahla ning koriandri ja seesamiseemneid muutub maitse täiuslikuks.

2. Soola lisa küpsetamise jooksul

Et tuua välja toidu maitse, tuleks soola lisada väikeste kogustena küpsetamise jooksul regulaarselt. Tasub meeles pidada, et peenem sool on sageli soolasem kui jämesool.

Eelistada võiks meresoola, mis sisaldav rohkem mineraalaineid ning mille maitse on kontsentreeritum.

3. Pea meeles maitsekompassi nelja koostisosa

Need on soolasus, magusus, hapukus ja vürtsikus. Segades vürtsikat magusaga, näiteks mangot ja tšillit, või haput soolasega, näiteks soola äädika laastudega, muutub roa maitse tasakaalustatuks.

4. Isuäratava väljanägemisega toit maitseb paremini

Sa ei pea kasutama pintsette, et seada toit taldrikul kunstiteoseks, kuid see ei peaks maanduma taldrikule ka juhuslikult.

5. Maitsetaimed lisa lõpus

Lisades maitsetaimed, nagu basiiliku, koriandri, tüümiani, tilli, majoraani ja peterselli, toitutegemise lõpus, säilivad nende tervislikud omadused ja maitse. Taimi võib maitse väljatoomiseks ka noaga kergelt läbi hakkida või näppude vahel katki rebida.

Tagasi üles