Tagasi mobiilivaatesse
Värskendamiseks tõmba

Uudised

:

Kuidas vähendada rasvade tarbimist?

Toitumisportaal toitumine.ee tõi välja mõned nõuanded, kuidas vähendada rasvade, eriti küllastunud rasvhapete tarbimist ning tõsta küllastumata rasvhapete tarbimist?


• Vali vähendatud rasvasisaldusega piimatooted (piim, jogurt, hapupiimatooted, juust).
• Vali väherasvane liha, näiteks ilma nahata kanaliha või liha taisemad osad.
• Eemalda võimalusel nähtav rasv.
• Paar korda nädalas söö soovitatavalt rasvasemat kala, kust saad polüküllastumata rasvhappeid.
• Võimalusel eelista toiduvalmistamisel praadimisele keetmist, aurutamist ja küpsetamist.
• Kasuta võileibade valmistamisel võimalikult vähe võid ja määrdeid või eelista neid, mis on madalama rasvasisaldusega.
• Tarbi mõõdukas koguses toiduõlisid, mis on headeks küllastumata rasvhapete allikateks. Mõõda vajalikud õlikogused lusikaga, väldi kallamist otse pudelist.
• Rapsiõli on hea praadimiseks, külmpressitud oliiviõli sobib salatitesse.
• Hapukoore ja vahukoore asemel kasuta salatites ja teistes roogades maitsestamata jogurtit.
• Kui valid söögiks midagi rasvarikast (nt sealihakaste), eelista lisandiks näiteks keeduriisi praekartulite asemel.
• Ostes poest valmistoitu, loe märgistust, et valida sarnaste seast väiksema rasvasisaldusega toode.
• Vähenda prae koostises oleva lihatüki kogust, selle asemel tarbi rohkem köögivilju.
• Piira erinevate kookide, saiakeste, pirukate, küpsiste ning maiustuste, näiteks šokolaadi tarbimist.
• Kui rasvade kogus kipub jääma liiga väikeseks, lisa menüüsse pähkleid ja seemneid.

Tarbi rohkem Ω-3 rasvhappeid

Kuna meie toidus on polüküllastumata rasvhapetest ülekaalus Ω-6 rasvhapped, siis oleks oluline suurendada Ω-3 rasvhapete tarbimist, mida saab rasvastest merekaladest ja meresaadusest, rapsi- ja linaõlist ning põldtuderi ehk camelina õlist.

Oluline on Ω-6 ja Ω-3 rasvhapete omavaheline tasakaal, mis peaks olema 1:1, kuid meie tarbitavas toidus on see suhe umbes 20:1. Ω-6 rasvhapete rohkus toidus viitab paljude haiguste riski kasvule, näiteks aterosklerootilisele südamehaigusele, osteoporoosile, astmale, äkksurmale, ekseemidele.


Logi sisse:
Vaata kommenteerimise tingimusi | Näita e-maili avalikult:
apteeker ANNAB NÕU
Sponsoreeritud artiklid
SOMNAMBULISMIST
MAGUSTOIT KAALULANGETAJATELE
EBOLA-VIIRUS
    Viimased uudised
    KASULIK TEAVE
    Laste hammaste tervisAlkohol ja tervisUimastid ja nende mõjuNoorte vaimne tervisHIV
    Nõuanded
    Liikumine
    Haigused
    48h populaarsemad teemad
    POSTIMEES.ee
    Tarbija24
    Naine
    Top lood
    Top kommentaarid