Tagasi mobiilivaatesse
Värskendamiseks tõmba

Uudised

:

Kuidas vähendada rasvade tarbimist?

Toitumisportaal toitumine.ee tõi välja mõned nõuanded, kuidas vähendada rasvade, eriti küllastunud rasvhapete tarbimist ning tõsta küllastumata rasvhapete tarbimist?


• Vali vähendatud rasvasisaldusega piimatooted (piim, jogurt, hapupiimatooted, juust).
• Vali väherasvane liha, näiteks ilma nahata kanaliha või liha taisemad osad.
• Eemalda võimalusel nähtav rasv.
• Paar korda nädalas söö soovitatavalt rasvasemat kala, kust saad polüküllastumata rasvhappeid.
• Võimalusel eelista toiduvalmistamisel praadimisele keetmist, aurutamist ja küpsetamist.
• Kasuta võileibade valmistamisel võimalikult vähe võid ja määrdeid või eelista neid, mis on madalama rasvasisaldusega.
• Tarbi mõõdukas koguses toiduõlisid, mis on headeks küllastumata rasvhapete allikateks. Mõõda vajalikud õlikogused lusikaga, väldi kallamist otse pudelist.
• Rapsiõli on hea praadimiseks, külmpressitud oliiviõli sobib salatitesse.
• Hapukoore ja vahukoore asemel kasuta salatites ja teistes roogades maitsestamata jogurtit.
• Kui valid söögiks midagi rasvarikast (nt sealihakaste), eelista lisandiks näiteks keeduriisi praekartulite asemel.
• Ostes poest valmistoitu, loe märgistust, et valida sarnaste seast väiksema rasvasisaldusega toode.
• Vähenda prae koostises oleva lihatüki kogust, selle asemel tarbi rohkem köögivilju.
• Piira erinevate kookide, saiakeste, pirukate, küpsiste ning maiustuste, näiteks šokolaadi tarbimist.
• Kui rasvade kogus kipub jääma liiga väikeseks, lisa menüüsse pähkleid ja seemneid.

Tarbi rohkem Ω-3 rasvhappeid

Kuna meie toidus on polüküllastumata rasvhapetest ülekaalus Ω-6 rasvhapped, siis oleks oluline suurendada Ω-3 rasvhapete tarbimist, mida saab rasvastest merekaladest ja meresaadusest, rapsi- ja linaõlist ning põldtuderi ehk camelina õlist.

Oluline on Ω-6 ja Ω-3 rasvhapete omavaheline tasakaal, mis peaks olema 1:1, kuid meie tarbitavas toidus on see suhe umbes 20:1. Ω-6 rasvhapete rohkus toidus viitab paljude haiguste riski kasvule, näiteks aterosklerootilisele südamehaigusele, osteoporoosile, astmale, äkksurmale, ekseemidele.

Kirjuta toimetajalePrindi
LinkMail
Märksõnad:kolesteroollipiididrasvrasvadrasvhaperasvhappedtoitumineõli
Samal teemal
apteeker ANNAB NÕU
Sponsoreeritud artiklid
MAAL ASUVAD APTEEGID ON HÄDAS
HILJUTISED AVASTUSED
KUIDAS PÄÄSEDA KIIREMINI ARSTI JUURDE
Viimased uudised
KASULIK TEAVE
Laste hammaste tervisAlkohol ja tervisUimastid ja nende mõjuNoorte vaimne tervisHIV
Nõuanded Kõik
Liikumine Kõik
HaigusedKõik
48h populaarsemad teemad
POSTIMEES.eeKõik
TarbijaKõik
NaineKõik
Top lood
Top kommentaarid