Uuring: infarktist taastunud patsiendid tuleb liikuma ajada

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

FOTO: Pichet Wissawapipat / PantherMedia / Pichet Wissawapipat

Treenimine pärast infarktist taastumist võib aidata eluaastaid juurde saada, teatavad rootslased värskes uuringus. 

Sellise tulemuse saamiseks jälgiti üle 22 000 inimese vanuses 18-74, kes on üle elanud infarkti, vahendab Local. Andmete analüüsimisel ilmnes, et need, kes pärast haiglast väljakirjutamist ning taastumist hakkasid senisest rohkem liikuma või mõõdukalt trenni tegema, vähendasid nelja aasta jooksul oma suremusriski keskmiselt poole võrra.

«See on varemgi teada olnud, et füüsiliselt aktiivsed inimesed saavad väiksema tõenäosusega infarkti ning elavad kauem. Siiski ei ole varem analüüsitud treeningu mõju inimestele, kes on infarkti juba üle elanud,» rääkis Orjan Ekblom Rootsi spordi- ja terviseteaduse instituudist. Ekblom juhtis uuringut, millega koguti andmeid tuhandete patsientide füüsilisest aktiivsusest infarktile järgneva nelja aasta jooksul. Teadlased võtsid arvesse, mitu vähemalt 30-minutilise aktiivse liikumise tsüklit inimestel nädalas kokku tuli.

Uuringurühm mõõtis ka seda, kas patsiendid muutusid selle ajaga varasemast aktiivsemaks, passiivsemaks või jäi nende liikumine samale teasemele. Arvesse võeti ka nende vanust, sugu, üldist tervist ning suitsetamise harjumust. Kahjuks tuli tõdeda, et 1100 inimest 22 227 hulgast suri nelja jälgimisaasta jooksul.

«Võrreldes pidevalt passiivse eluviisiga patsientidega oli 37 protsenti väiksem suremusrisk neil, kelle aktiivsus pärast infarkti mõnevõrra vähenes. Poole võrra väiksem risk oli neil, kes liikumist suurendasid ning 59 protsenti alanenud risk esines neil, kes olid järjepidevalt aktiivsed,» avaldati uuringus. Siit võib teha järelduse, et võrreldes laisklejatega oli parem tervis isegi neil, kes olid enne infarkti saamist aktiivsed, ent kelle liikumisvajadust juhtunu pisut piirama hakkas. 

Ekblom rõhutas, et infarktist taastunutele peaks andma soovituse end võimalusel aktiivselt liigutada vähemalt kaks korda nädalas, et oma tervist turgutada.

Tagasi üles