See üllatav toiming aitab teadlaste sõnul imekiirelt uinuda

Vanniskäik langetab kehatemperatuuri, mis annab ajule märku, et on aeg jääda magama.

FOTO: Dmitriy Shironosov/PantherMedia / Dmitriy Shironosov

Hõlpsamaks uinumiseks soovitavad teadlased sulpsata sooja vannivette. Uuringus selgus, et vannis mõnulemine umbes 90 minutit enne voodisse suundumist aitab jääda kiiremini magama.

Meditsiinilised uuringud on juba tuvastanud, et kehatemperatuur on hilisel pärastlõunal ja varahommikul umbes kaks kuni kolm kraadi kõrgem, kirjutab Healthline. Magamise ajal on see kõige madalam. Soe vesi aitab langetada kehatemperatuuri ja see annab ajule märku, et on aeg minna tuttu.

Uinumist soodustava õhtuse soojas vees ligunemise põhiidee seisneb selles, et kehatemperatuuri langus annab käbinäärmele märku alustada unehormooni melatoniin tootmist.

Texase ülikooli biomeditsiinitehnika osakonna doktorandi Shahab Haghayeghi juhitud uurimisrühm viis läbi analüüsi, milles hinnati kümblemise, veetemperatuuri ja une kvaliteedi seoseid. Teadlased vaatasid läbi 5322 uuringut ja avaldasid järeldused väljaandes Sleep Medicine Reviews.

Tulemuste kohaselt andis vannis mõnulemine tund kuni kaks enne magamaminekut - ideaalis 90 minutit - parima kvaliteediga une. Tõhusaim unemaale saatev veetemperatuur oli 40–43 kraadi. Uuringu kohaselt toob õhtune vannirõõmude nautimine une 10 minutit kiiremini.

Tagasi üles