Saada vihje

Päike ei leevenda COVID-19-ga kaasnevat närvipinget – õpetajad on depressioonis

Málaga õpetajad mõõdavad kooliaasta alguse eel laudade vahelist kaugust, et järgida koroonaviiruse tõkestamiseks seatud distantsireegleid. Hiljutises uuringus ilmnes, et üle poolte õpetajatest tunneb algava kontaktõppe pärast ärevust ning on kurnava poolaasta järgselt masenduses.
Málaga õpetajad mõõdavad kooliaasta alguse eel laudade vahelist kaugust, et järgida koroonaviiruse tõkestamiseks seatud distantsireegleid. Hiljutises uuringus ilmnes, et üle poolte õpetajatest tunneb algava kontaktõppe pärast ärevust ning on kurnava poolaasta järgselt masenduses. Foto: Lex Zea/ZUMAPRESS.com/Scanpix

Hispaanias ja Ameerika mandril olevates hispaaniakeelsetes riikides tehtud uuring Covid-19 mõjust tööealiste inimeste vaimsele tervisele näitas, et 54 protsendil õpetajatest on depressioon või ärevushäire, vahendab Olive Press.

Sotsiaalteaduslike rakendusuuringute keskuse direktori Carmen Rodrigueze sõnul on koroonaviiruse levikuga seonduv tekitanud paljudel inimestel vaimse tervise hädasid – eriti raskelt mõjub see inimestele, kes peavad töökeskkonnas kokku puutuma igapäevaselt muutlike oludega ning suurenenud nakkusohuga.

Raportist selgus, et õpetajad olid ülekoormatud, stressis ja õnnetud. Uuringu tulemused näitasid, et enim tekitavad probleeme unehäired (90%), närvilisus ja pinge (89,5%), peavalu (79,2%), sooritusvõime alanemine (62,9%) ja ilma füüsilise pingutuseta tekkiv hingetuse tunne (52,1%). 

Haridussektoris töötamine eeldab traditsiooniliselt head kohanemisoskust ning kõrget taluvusläve – kevadel alanud muutused õppetegevuses, suurenenud töökoormus ning pidev teadmatus homse suhtes võib aga süvendada õpetajate vaimse tervise probleeme. Seetõttu tuleb haridustöötajatele võimaldada psühholoogilist nõustamist ning pakkuda haridusameti poolt igakülgset tuge psühhosotsiaalsete riskide maandamiseks.

Kommentaarid
Tagasi üles