T, 5.07.2022

Hea uni, hea kaalunumber ja hea füüsiline aktiivsus on kui suhtekolmnurk, mis ka tegelikult toimib

Aleksander Laane
, ajakirjanik
Hea uni, hea kaalunumber ja hea füüsiline aktiivsus on kui suhtekolmnurk, mis ka tegelikult toimib
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Foto: Foto MART PRODUCTION, Pexels

Hea uni, hea kaalunumber ja hea füüsiline aktiivsus on kui suhtekolmnurk, mis ka tegelikult toimib.

«Oli üllatav näha, kuidas ülekaaluliste täiskasvanute kehakaalu langetamine nii lühikese aja jooksul une kestust ja kvaliteeti parandas ning kuidas treenimine, et kaalust alla võtta, säilitas unekvaliteedi paranemise. Samuti oli intrigeeriv see, et täiskasvanud, kes ei maga pärast kaalukaotust piisavalt või kelle uni on halva kvaliteediga, näivad olevat vähem edukad kaalulanguse säilitamisel, kui need, kes magavad piisavalt,» ütleb Kopenhaageni ülikooli meditsiinitudeng Adrian F Bogh. Tema, professor Signe S. Torekov ja doktorant Simon B. K. Jensen esitlesid oma uuringu tulemusi praegu Maastrichtis toimuval Euroopa ülekaalulisuse kongressil.

Ebapiisav magamine või halva kvaliteediga uni suurendab kõrge vererõhu, kõrge kolesteroolitaseme ja ateroskleroosi riski. Vähene magamine on seotud rasvumise, diabeedi ja põletikega, mis kõik võivad süvendada juba olemasolevaid südameveresoonkonna haigusi. Samuti on näidatud, et liiga pikk või liiga vähene uneaeg suurendab insuldi, südameataki ja surma riski.

Märksõnad
Tagasi üles